Ładowanie
popup

Eksportowanie geometrii z Blender-a

2010-02-16 12:17:34

Ostatnio przerabiałem eksporter geometrii z blendera. aktualny skrypt był bardzo stary i potrzebował natychmiastowej przeróbki, wiec napisałem nowy. Przedstawię kilka porad na podstawie moich ostatnich doświadczeń na tym polu. Używam Blendera 2.49

Najwazniejsze to określić co będziemy eksportować. Czy to będzie jedna siatka, czy cały model (model składa się z x siatek (mesh))?, czy format będzie 'końcowy' czy przetwarzany?, jakie dane eksportować? jak i czy eksportować animacje? jak eksportować materiały? czy to będzie format binarny czy tekstowy? postaram się pomoc w odpowiedzi na niektóre z nich

to mniej - więcej tyle. resztę informacji można znaleźć w dokumentacji Blendera, czy w źródłach innych eksporterów dołączonych do programu.

a to test mojego eksportera porsche: 24000 wierzchołków
a to test mojego eksportera porsche: 24000 wierzchołków
palma 3500, a to sama palma (mojej produkcji :P)
palma 3500, a to sama palma (mojej produkcji :P)

//~

Tagi: Programowanie Engine Blender Python

Komentarze:

avatar
Anonimowy
Dziękuję za fajny wpis.
Jak eksportować wartości typu 'float' w formacie binarnym?
Data: 2010-06-15 16:27:00
Wybacz że tak późno odpisuję, ale nie zauważyłem twojego komentarza...
do zapisu binarnego w pythonie używam struct.pack np. cos w tym rodzaju dla zapisu 3 floatow:

plik.write(struct.pack("<fff",float1,float2,float3))

http://docs.python.org/library/struct.html
Data: 2010-09-30 14:56:00

Dodaj komentarz:

Nick
Adres mail (nie wyświetlany, wymagany)
Strona www (opcjonalne)