Ładowanie
popup

Tekstury NPOT w OpenGL

2009-12-01 12:07:35

Ostatnio przyszło mi skorzystać z tekstur nie mających wymiarów będących potęgami liczby 2 (NonPowerOfTwo). Dawniej radziłem sobie z takimi teksturami rozciągając mniejszą teksturę na większą mającą rozmiar będący potęgą 2 lub wklejając ją na fragment takiej tekstury. Dostępne są jeszcze dwa rozszerzenia wspomagające pracę z teksturami NPOT: texture_non_power_of_two i texture_rectangle. Oba są w standardzie OpenGL, texture_rectangle jest troche starsze. Przyjrzyjmy się im bliżej.

cechy texture_rectangle:

cechy texture_non_power_of_two:

Jak widać używanie texture_rectangle jest problematyczne, natomiast texture_non_power_of_two nie zmusza do wprowadzania zmian w programie: po prostu tworzymy teksturę podając 'dowolny' wymiar i używamy jak zwykłą teksturę. Wybieram ARB_texture_non_power_of_two.

W moim przypadku nie obyło się bez niespodzianek :) Oczywiście mój Radeon 9600 obsługuje oba rozszerzenia, ale nie do końca... Czasem działa, czasem nie - pełna losowość. A jak renderuję do tekstury NPOT to w ogóle nie działa. Szybka zmiana parametrów tekstury i wniosek: Po wyłączeniu filtrowania, ustawieniu zawijania na GL_CLAMP_TO_EDGE i nie generowaniu mipmap wszystko działa. Działa tak jak texture_rectangle, a ma ograniczenia jak texture_non_power_of_two, achh te 'ogl-owskie' sterowniki ATI...

Tagi: Programowanie OpenGL

Dodaj komentarz:

Nick
Adres mail (nie wyświetlany, wymagany)
Strona www (opcjonalne)