Ładowanie
popup

My Stuff

Kategoria: Programming

Here's overview of some of my projects I've worked so far in my spare time.

2006 Granite

Simply: Game Engine, continously working on it since 2006, made some simple games in it, some applications (including commercial ones). Basic library is on Github. C++, OpenGL, OpenAL

It's (partialy) on GitHub https://github.com/c41x/cpptoolset

Sokoban Game written using my Engine
Sokoban Game written using my Engine

Sokoban Game written using my Engine
Sokoban Game written using my Engine

Grass rendering
Grass rendering

Postprocessing
Postprocessing

Terrain Rendering
Terrain Rendering

UI System
UI System

Culling
Culling

Soft Shadow Mapping (VSM)
Soft Shadow Mapping (VSM)

2016 Rosemary

Simple standalone Shader Toy - line application written in Vulkan.C++, Vulkan

It's Open Source https://github.com/c41x/cpptoolset/tree/master/tests/rosemary

Rosemary application running some shader
Rosemary application running some shader

2014 Kiwano

Portable music player using JUCE libraries. It's core is written in C++, but player interface itself is written in my own LISP interpreter. Heavily inspired by my favourite piece of software: Emacs, which also have small core: LISP interpreter, but major part of editor code is written in LISP itself. C++, GLISP, JUCE

It's Open Source https://github.com/c41x/Kiwano

Kiwano Music Player running on Ubuntu Linux
Kiwano Music Player running on Ubuntu Linux
Kiwano Music Player GLISP configuration file
Kiwano Music Player GLISP configuration file

2012 Various Emacs Plugins

As hardcore Emacs user I like to extend editor for my needs. Here are some of my plugins:

2007 Home Wizard

Freelance project - it's photo editor in which user can modify some elements of home interior/exterior design. C++, OpenGL, VCL

Changing tiles and doors
Changing tiles and doors
Changing elevation
Changing elevation

2011 Procedural Level Generators

Procedural Level Generators for Minecraft-like engine. Heavily using SDF-s, noise and cellular automation.

2016 Everything

Universal backend API for Web Applications. You could develop plugins for it (I call them things) and plug them to this backend - all of database / backend operations are hidden behind engine API. Developed simple Personal Information Manager using this API for my own needs. PHP, HTML, JavaScript, MySQL

It's Open Source https://github.com/c41x/everything

2014 Raymarching "Shadertoys"

~2000 Random Stuff

Some random stuff I've done in the beginning of 2000s

Another music player written in 2004 using C++/BASS
Another music player written in 2004 using C++/BASS

Mine Sweeper clone
Mine Sweeper clone

Collection Library
Collection Library Manager

2017 FFmpeg decoding for JUCE

libavcodec integration for JUCE. C++

It's on GitHub https://github.com/c41x/JUCE-FFmpeg

2010 This website

Written complete CMS using Kohana web framework. PHP, MySQL, HTML, JavaScript

2016 perlin texgen

FBM noise texture generator.C++

It's Open Source https://github.com/c41x/cpptoolset/tree/master/tests/perlin_texgen

Generated texture
Generated texture

HNR - Hacker News Reader

Kategoria: Emacs

Klient Hacker News dla Emacsa.

Hacker News Reader / Emacs
Hacker News Reader / Emacs

Podstawowe ustawienia:

(setq hnr-max-items 10) ;; ilość wyświetlanych wiadomości (domyślnie 10) (setq hnr-auto-mark-as-read nil) ;; automatyczny zapis przeczytanych wiadomości (domyślnie wyłączony)

Klawiszologia:

Repozytorium: https://github.com/c41x/hnr.el

Amiga

Kategoria: DIY Audio

Amiga to projekt 2 drożnych kolumn, które zbudowałem na podstawie pomiarów Paula Carmody http://sites.google.com/site/undefinition/diy/amiga (sam nie dysponuję niestety sprzętem pomiarowym). Są to kolumny podłogowe typu Bass Reflex. Zastosowałem znany kopułkowo-pierścieniowy tweeter od Vify - DX25TG09-04 i jako midwoofery juz mniej popularne Daytony RS180S-8 z alluminiową membraną i korektorem fazy.

Vifa DX25TG09-04
Vifa DX25TG09-04
Dayton RS180S-8
Dayton RS180S-8

Do budowy zwrotnicy użyłem cewek i kondensatorów Jantzen (kondensatory z serii Standard Z-Cap (niebieskie) i CrossCap (czarne)), rezystory metalizowane Ty-Ohm. Schemat zwrotnicy pozostawiłem nie zmieniony w porównaniu z oryginalnym projektem. Wszystkie elementy przypiąłem paskami (które się świetnie nadają do mocowania) do kawałka panela podłogowego . Reszta części to kable sygnałowe i połączeniowe (wewnętrzne) również Jantzena.

Części do zwrotnicy i inne potrzebne składniki...
Części do zwrotnicy i inne potrzebne składniki...
Kable i rurki BR
Kable i rurki BR

Zależało mi żeby obudowa wyglądała minimalistycznie i smukle, więc dokonałem pewnych zmian: dodałem kilkucentymetrowy naddatek wysokości na dole kolumny i ściąłem go pod kątem około 5 stopni. Front (inspirowany Dali Conceptami) to 30mm MDF klejony "na wkładkę", reszta to też MDF 18mm skręcony wkrętami i wikolem. Wykończenie wykonałem z forniru Koto/Ako który ma bardzo ładny słomkowy kolor z lekkim połyskiem, niestety bardzo trudno się go klei Przód pomalowany zwykłą farbą akrylowo-olejną koloru czarnego (matowa). Z tyłu jak zawsze odkręcane okienko z dostępem do zwrotnicy.

Terminal
Terminal
Terminal zakręcony w obudowie
Terminal zakręcony w obudowie

Wzmacniacz to zmodowany Marantz PM68, jako karta muzyczna/DAC - EMU-0202. Pierwsze wrażenie od razu zwraca na siebie Vifa, która brzmi bardzo dobrze (o wiele lepiej niż Visaton SC10N). Zadziwiająca jest też ilość basu - jest go więcej niż z wcześniejszej konstrukcji 3 drożnej na 2xTVM ARN226/TVM ARP150/Visaton SC10N, jest jedynie trochę wolniejszy i bardziej miękki. Ogólnie dźwięk jest bardzo bezpośredni i wyraźny. W porównaniu z konstrukcją na TVM/Visaton słychać wyraźny progress w jakości dźwięku, zwłaszcza w wyższych rejestrach.

Widok z przodu
Widok z przodu
Widok pod kątem
Widok pod kątem

Więcej zdjęć wstawiłem do galerii "Amiga"