JakubDuracz::Blog http://jakubduracz.com/blog KohanaPHP C++11: Jak się pozbyć placeholderów? http://jakubduracz.com/post,c11-jak-sie-pozbyc-placeholderow <p>Bindując funkcje do obiektów std::function jesteśmy zmuszeni do podawania tzw. placeholderów. Choć niekiedy ich &quot;mieszanie&quot; może być przydatne, jednak zazwyczaj ustawia się je po kolei (_1, _2, _3, ...). Niestety nie ma… Jakub Duracz Thu, 03 Jan 2013 1:41:57 +0100 Zabawa w DIY Audio http://jakubduracz.com/post,zabawa-w-diy-audio <p>Dziś nietypowy wpis (nie związany z programowaniem). Dodałem nowy projekt do działu <i>Projekty</i> - są to kolumny głośnikowe wykonane od zera. Więcej szczegółów znajdziecie w <a href="projekty,amiga">opisie projektu</a>.</p> <div class="image_div"><a href="media/images/20120409120425.jpg" class="image_a"… Jakub Duracz Fri, 20 Apr 2012 12:45:47 +0200 Przenoszę... http://jakubduracz.com/post,przenosze <p>... stronę tu: <a href="http://jakubduracz.com">jakubduracz.com</a>. Mimo że nie często tu piszę (a jeśli już), to obsługa/edycja wpisów czy szablonów na bloggerze mnie irytuje. Postawiłem na własny, minimalistyczny CMS z prostym językiem formatowania… Jakub Duracz Fri, 22 Apr 2011 2:07:27 +0200 Przyspieszanie Frustum Culling http://jakubduracz.com/post,przyspieszanie-frustum-culling <p>Dziś mały tip o optymalizacji Frustum Culling(zdefiniowany jest na 6 płaszczyznach) dla OBBox i AABBox (Prostopadłościan dowolnie zorientowany i &#039;wyrównany&#039; do osi układu współrzędnych). Zacznę od struktury boxów:</p> <div class="code"> class AABBox{… Jakub Duracz Wed, 01 Dec 2010 3:37:00 +0100 Kod z przyszłości http://jakubduracz.com/post,kod-z-przyszlosci <p>Wczoraj spotkała mnie ciekawa niespodzianka. Podczas testowania silnika przy każdej zmianie jednego pliku i próbie skompilowania i uruchomienia programu testowego (który znajduje się w tej samej solucji co silnik i jest zależny… Jakub Duracz Mon, 25 Oct 2010 2:35:47 +0200 Method Chaining http://jakubduracz.com/post,method-chaining <p>Dziś napiszę o często stosowanej przeze mnie (i ogólnie w programowaniu wysokopoziomowym) technice programowania, mianowicie - &quot;Method Chaining&quot;. Główną jej zaletą jest zwiększenie czytelności kodu, który staje się czytelniejszy i po prostu… Jakub Duracz Mon, 04 Oct 2010 10:56:39 +0200 Preloading obrazków w jQuery http://jakubduracz.com/post,preloading-obrazkow-w-jquery <p>Dziś mały tip Javascript/jQuery. Kod ten pozwala na wykrycie momentu załadowania do pamięci pobranego obrazka na stronie internetowej. Dodaje go tutaj bo trochę sie nad tym męczyłem, a może się komuś przydać… Jakub Duracz Wed, 29 Sep 2010 10:34:04 +0200 Kolorowanie http://jakubduracz.com/post,kolorowanie <p><i>(dziś trochę &quot;lanie wody&quot; :) )</i></p> <p>W przerwie między kodowaniem silnika, nauką C#, modyfikowaniem (nieziemsko tragicznego) kodu osCommerce i innych PHP-owych dziwolągów, postanowiłem podjąć się czegoś innego - bardziej ambitnego - mianowicie:… Jakub Duracz Sat, 24 Apr 2010 1:09:56 +0200 Eksportowanie geometrii z Blender-a http://jakubduracz.com/post,eksportowanie-geometrii-z-blender-a <p>Ostatnio przerabiałem eksporter geometrii z blendera. aktualny skrypt był bardzo stary i potrzebował natychmiastowej przeróbki, wiec napisałem nowy. Przedstawię kilka porad na podstawie moich ostatnich doświadczeń na tym polu. Używam Blendera 2.49</p>… Jakub Duracz Tue, 16 Feb 2010 12:17:34 +0100 Tekstury NPOT w OpenGL http://jakubduracz.com/post,tekstury-npot-w-opengl <p>Ostatnio przyszło mi skorzystać z tekstur nie mających wymiarów będących potęgami liczby 2 (NonPowerOfTwo). Dawniej radziłem sobie z takimi teksturami rozciągając mniejszą teksturę na większą mającą rozmiar będący potęgą 2 lub wklejając… Jakub Duracz Tue, 01 Dec 2009 12:07:35 +0100